ووهان یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین می باشد. شهر ووهان مرکز استان هوبئی می باشد و ششمین شهر پرجمعیت چین است. جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۰ میلادی برابر ۹٬۷۸۱٬۰۰۰ نفر بوده‌ است. و حتی جمعیت این شهر با حومه به بیش از دوازده میلیون و هفتصد هزار یازده نفر بوده است .

 

کشور : چین | استان : هوبئی
بنیان‌گذاری : ۱۵۰۰ قبل از میلاد
حکومت : Party Secretary

مساحت
• بخش‌های زیر-استانی ۸٬۴۹۴٫۴۱ کیلومتر مربع (۳٬۳۰۰ مایل مربع)
• منطقه شهری(۲۰۱۸)[۶] ۱٬۵۲۸ کیلومتر مربع (۵۹۰ مایل مربع)
جمعیت (۲۰۱۸)
• بخش‌های زیر-استانی ۱۱٬۰۸۱٬۰۰۰
• منطقهٔ شهری(۲۰۱۸)[۶] ۸٬۸۹۶٬۹۰۰
• منطقهٔ کلان‌شهری ۱۹ میلیون

 

نام اهلیت Wuhanese
زبان‌ها : زبان Wuhan dialect, چینی استاندارد
گروه‌های قومی : گروه‌های عمده قومی قوم هان
منطقهٔ زمانی زمان چین (یوتی‌سی +۰۸:۰۰)
Postal code 430000–430400
پیش‌شماره تلفن : 0027

 

 

کرونا در ووهان

 

در سال ها اخیر به دلیل شیوع بیماری در چین در اقدامی بی سابقه استان های شهر ووهان که کانون شیوع ویروس ناشناخته خطرناک ذات الریه (کرونا ) بودند، در قرنطینه کامل قرار داد و عملا ارتباط آن را با دنیای خارج قطع کرد اما ووهان کجاست؟

بستن شهر ووهان کاری بسیار بزرگ از سوی دولت مرکزی چین بود شهری با بیش از ۱۱ میلیون نفر جمعیت که مساحت آن ۵ برابر لندن است و یکی از مهمترین گذرگاه های حمل و نقل در سراسر چین محسوب می شود.

ووهان مرکز استان «خو بی» است شهری که به عنوان کارگاه های علمی و خانه پزشکی نیز شناخته می شود و اولین مراکز درمانی بیماری های مرگبار واگیردار در آن ایجاد شده است.

 

میدان تیان آن من

این شهر در دلتای رود یانگ تسه در مرکز چین واقع است و به دلیل شیوع ویروس ذات الریه (کرونا )سامانه حمل و نقل آن به طور کامل از اوایل روز پنجشنبه از کار افتاده است و به ساکنان شهر گفته شده است در خانه هایشان بمانند.

گفته شده است که ویروس مذکور که نوع تازه ای از ویروس های سندروم تنفسی محسوب می شود از بازار حیوانات وحشی و احتمالا از خفاش به انسان منتقل شده است در این بازار حیوانات وحشی از مار و خفاش گرفته تا دیگر حیوانات اهلی مانند گربه و خرگوش و غیره به فروش می رسیده است.

شهر ووهان حالا مهمترین کانون توجه جامعه بین المللی است چین کل شهر را قرنطینه کرده و همه سامانه های حمل و نقلی آن را از کار انداخته است تا از شدت شیوع ویروس بکاهد و مسلما در این اقدام موفق خواهد شد.

 

ووهان شهری است که به عنوان پایانه قطارهای تندرو و گذرگاهی بین شهری محسوب می شود با قطار از پکن به فاصله ۴ ساعت به این شهر می رسند فاصله شهر با قطار تا هنگ کنگ ۴ ساعت و نیم و تا شانگهای ۶ ساعت است و روزانه نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر بین آن با همین سامانه های ریلی در تردد هستند و حالا وزارت راه و ترابری چین کلیه بزرگراه ها، پروازها و قطارهای ورودی و خروجی را به این شهر لغو کرده است.

آرامگاه یا معبد مینگ ‏‏ ‏

موقیت شهر ووهان

 

این شهر به دلیل آنکه در دلتای رود یانگ تسه قرار دارد از لحاظ تجاری نیز جایگاه خوب و قوی دارد و قدمت تجارت آن به بیش از ۷۰۰ سال قبل باز می گردد مساحت شهر ۸ هزار و ۴۹۴ کیلومتر است و دارای گذرگاه های دریایی و آبی و دریاچه های بسیاری است.

از طرفی گزارش رقابت شهرهای جهان نشان می دهد که ووهان در بین یک هزار و ۶ شهر موجود دنیا در رتبه ۴۳ قرار گرفته است و در تلاش است تا در زمینه های آموزشی،  اقتصادی، رفاهی, اجتماعی و تجاری به جایگاهی مانند شهرهای شانگهای و شن جن در شرق و جنوب کشور چین برسد.

همچنین این شهر در آوریل سال ۲۰۱۸ میزبان نشست های مهمی بود و  سران چین و هند در این شهر با یک دیگر ملاقات کردند و از آن زمان از لحاظ دیپلماتیک و سیاسی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ضمن آنکه یک میلیون دانشجو در این شهر در حال تحصیل  می باشند.

 

 

ووهان دارای یک مرکز بسیار پیشرفته آزمایشگاهی موسوم به پی ۴ می باشد که دارای سخت ترین و امن ترین استانداردهای جهانی است که بویژه به دنبال انتشار بیماری مرگبار سارس در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی ساخته شد بیماری که باعث ابتلای بیش از ۸ هزار نفر در سراسر جهان شد و جان بیش از ۷۷۰ نفر را گرفت.

در حالی که ووهان کماکان مرکز توجه جامعه بین المللی است سازمان بهداشت جهانی قصد دارد در همین هفته نشست دیگری برای بررسی واکنش های بین المللی به شیوع این ویروس که ویروس ووهان نامیده می شود، برگزار کند.

 

دیزنی لند شانگهای

[WPSM_AC id=22685]

زندگی در ووهان چین

 

همان طور که گفته شد ووهان چین یک مرکز بزرگ در رودخانه یانگ تسه است ، در  زمانی که روستاهای باستانی Hankou، Wuchang و Hanyang به یکی از بزرگترین شهرهای چین مبدل شدند در این جا ووهان با کنار هم آمدن این سه روستا کوچک، به وجود امد که هر یک از آنها توسط رودخانه ها از یکدیگر جدا شده اند. هانکو مرکز کسب و کار است که از شمال غرب به رودخانه یانگ تسه می رسد و از Wuchang و Hanyang با رودخانه هان جدا شده است. Wuchang مرکز آموزش و پرورش است که دانشجویان دانشگاه ها، موسسات و کالج ها را در اختیار دارد. Hanyang یک مرکز صنعتی است که از رودخانه هانکو و Wuchang توسط رودخانه یانگ تسه جدا شده است.

 

ووهان چین
ووهان چین

 

مهاجرت به شهر ووهان

در سال های اخیر این شهر تبدیل به یکی از شهرهای اصلی در منطقه شده است، مهاجرانی که به شهر ووهان می آیند پس از پرواز می توانند به طور مستقیم به فرودگاه بین المللی تیانهه ووهان سفر کنند که از طریق بیشتر مراکز حمل و نقل چینی و بیشتر شهرهای مهم دیگر مانند توکیو بانکوک وفقبا5 پاریس امکان پذیر می باشد. این شهر همچنین از مناطق اطراف به وسیله قطار، اتوبوس و حتی کشتی نیز به خوبی قابل دسترس می باشد. در واقع، به عنوان یک بندر رودخانه یانگ تسه، بیشتر مهاجران ماجراجو میتوانند از طریق شانگهای و نانجینگ مستقیماً به وسیله قایق به ووهان مسافرت کنند.

به محض ورود به این شهر شما قادر خواهید بود که دیگر ذهن های جهانی و جامعه بین المللی محلی را پیدا کنید. اعضای سازمان ملل متحد می توانند از پیام های خصوصی آنلاین ما استفاده کنند تا با دیگر مهاجران ووهان به راحتی در رابطه باشند، و یا حتی می تواند یک ملاقات رسمی محلی از طریق انجمن های ما ترتیب دهند. شما می توانید دیگر مهاجرانی که در ووهان زندگی می کنند را در پلتفرم پیدا کنید که می تواند منبع خوبی برای اطلاعات محلی درباره چیزهایی مثل محل زندگی، رستوران ها و و اطلاعاتی از این دست باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *